wandelen in het mastbos
Mastboswandeling.
Carla vroeg aan mij:´ wat zullen we eens gaan doen? Ik zei:We kunnen gaan wandelen bij het natuurgebied ‘ De kogelvanger ´,dat ligt tegenover het Grand café De Kogelvanger en is van oorsprong een schietterrein van defensie.Staatsbosbeheer heeft er een natuurgebied van gemaakt .
Eigenlijk is het nu een stilte gebied, waar de dieren rust hebben.
Naast dit terrein ligt een gracht, deze is om houtstammen te laten wateren.
Aan de andere kant ligt een prachtig ven, zullen we dat ook bekijken?
Zo gezegd zo gedaan.
We reden naar het Mastbos. We zagen bij de parkeerplaats nog een stoom -en modeltreinenexpositie. Nadat we even gekeken hadden gingen we her bos in. Via de Google camera kom ik wat info googelen over de bezienswaardigheden die we tegenkwamen.
Op het landgoed Bouvigne kon je een wandeling van 20 kilometer maken maar dat hebben we deze keer niet gedaan.
Het weer werkte ook geweldig mee, het was het lekker loopweer, we heben geen regen gehad.
Pukkie sprong wel bijna in dat vennetje
Na de wandeling dronken we bij de kogelvanger koffie.
Het is een geweldige dag geweest en we hebben genoten.
We gaan nog een keertje terug voor de historische route.
Reacties
Een reactie posten