een huis kopen

 Ik   heb ooit iemand geholpen met een huis kopen.

Dit was zijn situatie. Ik mag heb  publiceren.

J de V is medekostwinner van een jong gezin. Zijn partner zorgt voor twee kleine kinderen (één en drie jaar) en heeft daarnaast een kleine parttimebaan. Als de kinderen leerplichtig zijn en dus naar school moeten, wil zij meer gaan werken. Hun gezamenlijke inkomen bedraagt op jaarbasis € 50.000,– bruto waarvan € 12.000,- door zijn partner verdiend wordt. De verwachting is dat dit de komende vijf jaar gaat stijgen tot ongeveer € 55.000,– bruto. Zijn wensen voor een huis zijn: een tuin voor de kinderen, in de buurt van scholen, goede bereikbaarheid van het openbaar vervoer (NS), winkels in de directe omgeving en een ziekenhuis in de nabije omgeving. Zijn partner vindt het leuk om te hobbyen (o.a. kleren naaien) en wil graag haar eigen plekje in huis hebben. Een extra (slaap)kamer zou dus welkom zijn. Gezien de drukte van het jonge gezin in combinatie met werk, is het gewenst dat het huis gemakkelijk te onderhouden is


 Ik moest eerst weten wat een hypotheek  was . dat ben ik gaan uitzoeken.



Je hebt 4 soorten:

Annuïteiten Hypotheek: Dan los je iedere maand een beetje hypotheek af. Iedere maand wordt het bedrag groter en de rente wordt kleiner

Lineaire hypotheek: Lijkt op de annuïteiten hypotheek maar hier los je iedere maand evenveel af

Aflossingsvrije hypotheek; Dan los je een laag bedrag af omdat je alleen rente aflost. Je betaalt het bedrag als  de hypotheek afloopt

Bankspaar hypotheek: je spaart  de hypotheek op de bank en je betaalt de rente.

Nu  is dit wist heb ik de hypotheek  op 2 sites uitgerekend.

Ik koos voor Florius en de nationale hypotheek garantie.

Toen ik dat gedaan had ben ik naar huizen op zoek gegaan en ik heb er 3 gevonden

Dit  was de uitkomst. 

Ik mocht de uitkomst publiceren

Ik heb voor u uitgezocht welke hypotheek het beste bij u past en ik denk dat de annuïteitenhypotheek hen beste bij uw situatie past. U betaalt iedere mand hetzelfde bedrag en u weet zeker dat uw lening wordt afgelost. Naarmate  de afbetaling vordert wordt de rente lager en de aflossing hoger. Aangezien uw vrouw gaat werken als de kinderen naar school gaan zult u deze vorm van lening prima moeten kunnen opbrengen. Dan ben ik op zoek gegaan naar een huis voor u. In de bijlage heb ik 3 huizen staan. Het beste  huis voor u en uw gezin vind ik het huis in .............te O Het huis kost 200.000 KK. Het ligt dicht bij het centrum van O en dicht bij sportverenigingen voor de kinderen. Het huis is op loopafstand van de basisschool . Het ziekenhuis  is 500 m van het huis. Het huis staat is een rustige buurt. Het huis zelf dateert uit 1950 en heeft een nostalgisch aangezicht. Het heeft boven 3 slaapkamers en een pas gerenoveerde badkamer. De woonkamer is zo ruim dat je hem in tweeën kunt delen. De zolder is ze ruim dat je daar best een hobbykamer van kunt maken. Het huis heeft een garage waar de auto in past. De tuin is erg diep en ruim genoeg voor de kinderen om daar heerlijk te spelen.De keuken is wat gedateerd en maar functioneel.Er is geen centrale verwarming. Hierdoor heeft het huis een hoog energieverbruik. Als u ervoor kiest een centrale verwarming te plaatsen en te checken of het huis overal dubbel glas heeft kan het energieverbruik omlaag. Het huis is voor u te betalen want u kunt het via de nationale hypotheek garantie hypotheek afsluiten, U kunt 226.000 euro lenen. U betaalt 10 jaar 717 per maand met hypotheekrenteaftrek.

 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag