de ramadan

Sinds gisteren is het  Ramadan voor de moslims. Dat lijkt mij erg zwaar. Toch vinden de moslims het vaak  fijn en kijken ze er naar uit  Waarom vroeg ik me af. Daar ben ik vandaag over gaan lezen.  Ik las over  een paar mensen.



Allereerst vroeg ik me af of het vasten niet erg ongezond was in verband met uitdrogen. 


Ik lass dat de Ramadan niet bedoeld is om anderen schade te berokken en dat wegenbouwers tijdens wqarm weer wel mochten drinken. Een voordeel van het vasten is dat het lichaam meet tijd  heeft om afvalstoffen af te voeren en de cellen te verjongen. Dat is goed voor he hart en bloedvaten en je gewicht. Er zijn zelfs mensen die zeggen dat het helpt tegen kanker.


Wat je niet moet doen is na zonsondergang jezelf  volproppen met eten. Dan werkt het juist averechts.

tijdens die maaltijden moet je licht verteerbaar voedsel nemen uit de schijf van  vijf, eten met kleine hapjes, weinig suiker en veel water drinken. Eet vooral vezelrijk voedsel. Op deze manier is de Ramadan voor velen een Resetknop.

Ik weet van de  tijd dat ik bij  de toen  nog  WAVA de mensen die Ramadan hadden  de pauzes werden aangepast en ze mochten ergens rustig gaan zitten. Ook werd er  rekening gehouden met hun werk.


Een internist vertelde: Ik werk gewoon door, ik maak ongeveer dagen van 10 uur. Als ik een paar dagen in de Ramadan zit merk ik dat ik rustiger wird , minder snel boos, het is en prettige staat van zijn. Ik neet 2 pauzes om even te gaan rusten. Als mensen door de Ramadan gaan schelden en mopperen kunnen ze  er beter mee stoppen. Dat is dan de verkeeerde mindset.


Een hotelmedewerkster zei: Ik werk gewoon de hele dag. Als ik werk gaat de dag snel voorbij. Alleen als je veel aan de telefoon zit krijg je wel een droge keel. De zwaarste tijd is tussen 11.00 uur en 17.00 uur. Hierna gaat de tijd snel voorbij, dan is het zo 21.00 uur. Je kunt deze periode vergelijken met de kerstperiode bij de christenen. het is alleen jammer dat we door corona niet met zijn allen naar de moskee mogen. Maar we gaan nu met zijn tweeën bij elkaar eten dat is ook  fijn. We zijn niet  zielig hoor. Tijdens de Ramadan hebben we niet zo'n behoefte aan eten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag