mijn weg naar onderwijsassistente

Ik  heb veel opleidingen gevolgd. Eerst MDGO AW en na dit diploma heb ik even gekrken of de zorg iets voor mij was. Maar via mijn oppasgezin kwam ik weer terug bij het onderwijs.  Het voelde als thuiskomen.Ik begon als conciërge. Toen ik die baan had werd mij geadviseerd om als klasseassistente te werken. Ik deed een snuffelstage bij de Lage Weide. De opleiding SPW 3 assistente onderwijs heb ik op het Baronie college gevolgd. Ik vond het pittig. Mijn stage liep ik op  de Stuifhoek. Na mijn opleiding ging ik eerst werken op de Wisselaar en later begon ik op De Hoge Waai. Hier werk ik nog steeds.
Ik heb de opleiding onderwijsassistente niveau 4 gedaan en een paar jaar later deed ik mee aan de pilot leraarondersteuner. Die slaagde dus ik ging de opleiding doen. Ik slaagde hiervoor met hoge cijfers.  Het is sinds 2019 een 2 jarige hbo opleiding waarvoor je een diploma kunt krijgen. Je kunt hen klassikaat en online volgen. Je kunt na onderwijsassistente ook opleidingen rt volgen.
 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag