koningsloop 2015

Een jaar na mijn comeback in de atletiek wereld ging ik een 5 kilometer lopen tijdens de koningsloop in Raamsdonksveer. Mijn inzet was 30 minuten, dan zou ik de 10 kilometer mogen lopen.

 Bij het inschrijven draaide de barkeeper muziek van Golden Earring. Ik mocht een nummer kiezen en dat werd Hold Me Now. Daarna was het tijd om op te warmen en naar de start te gaan. Het regende een beetje maar dat is goed loopweer. Het ging goed. Ik liep de eerste ronde net onder de 15 minuten. Ik besloot hetzefde tempo te lopen. Maar toen ik het park uitkwam had ik nog energie over en trok een eindsprint. Ik keek op de klok en zag de tijd op 28 springen. Bij 28.42 kwam ik over de finish. 

Ik was moe en tevreden . Later hoorde ik dat dit de snelste 5 km in mijn klasse was. Voor mij was belangrijk dat ik lekker gelopen had en dat ik mocht trainen voor de 10 kilometer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag