wat je kunt doen met een appel,peer,mango en avocado

Een activiteit met kinderen.
Ik begon met de vraag: wat kun je hiermee doen?
Tja zeiden de kinderen. Je zou een smoothie kunnen maken. Goed idee zei ik ga maar spullen pakken. Ze haalden snijplanken messen en schaaltjes.
Het fruit werd gesneden maar er was een probleem met de appel. Die was niet heel erg sappig. We besloten de appel warm te maken door hem in een laagje water op de kookplaat te zetten. Het is appelmoes geworden ontdekten de kinderen.
We pakten de blender erbij en deden eerst de peer en de appel(moes)in de blender. Daarna de avocado en tot slot de mango.
Het lijkt wel olvarit zeiden de kinderen. 
Ik zal er wat uithalen zei ik. Dan kun je dat straks proeven.
Maar het moest dunner worden. In de koelkast vonden we nog een pak appelsap. We deden er een klein beetje in en toen  werd het snel dunner.
Een beetje kaneel om het te garneren en smullen maar.
En wat deden we met ene bakje?

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag