mijn werk

Ik heb zoals je dat noemt een matige arbeidsbeperking. Ik werd afgekeurd maar toen ik mijn tijd zinvol invulde als oppas in een gezin kwam ik er samen met de moeder van die kinderen achter dat ik wel degelijk arbeidstalenten had......in het werk met kinderen.
 Het onderwijs is altijd mijn passie geweest en dat werd ook opgemerkt. Ik hielp de kinderen ook met hun huiswerk. Ik kreeg toen ik 30 was een baan via de WAVA als concierge op de Achthoek. 
Werken met kinderen werd op dat moment niet voor mogelijk gehouden.
Na een half jaar moest ik stoppen bij de Achthoek. 
Jij moet echt de klas in werd er gezegd. Dus ging ik snuffelstage lopen bij De Lage Weide bij juf Ans en juffrouw Riet. Helaas zat de school vol voor stagiaires assistente onderwijs niveau 3. Wat nu zei mijn toenmalige consulente. Ik fix het wel zei ik en na 2 telefoontjes had ik een plaats op de Stuifhoek. We gaan ervoor zei de directrice. En dat deed ik. Gemakkelijk was het niet maar het lukte. De baan die ik na de opleiding had vond ik op eigen kracht. Door mijn bevlogenheid en kennis van het onderwijs werd ik aangenomen. Het was maar 3 maanden en toen ging ik een half jaar in test en training in het bedrijf zelf. Ik leerde alles wat je moest weten om je enigzins staande te houden op de arbeidsmarkt. Ik leerde solliciteren,gesprekken voeren, niet over me heen laten lopen en allerlei technieken. 
 Na een half jaar solliciteerde ik op de Hoge Waai. Ik mocht een middagje proefdraaien en een van mijn nieuwe collega's zei dat ik er wel kijk op had. De directeur wilde het graag proberen en van een maandje op proef ging het naar 3 maanden,een jaar..... Ik deed de opleiding onderwijsassistente, daarna leraarondersteuner, RT rekenen. 
Tijdens mijn werk heb ik de voldoening dat ik niet bij het UWV hoef aan te kloppen maar dat ik zelf mijn geld verdien, dat ik iets beteken voor de kinderen en mijn colega's,dat ik een doel heb in mijn leven.Zo zie je maar als je in jezelf gelooft en je zet je 100% in dan kun je nog best ver komen.Naaar ik had dat nooit gekund als ik de steun niet had van de consulenten van Midzuid die ons helpen met het werk. 



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag