zombie


We zitten nu al 11 maanden midden in de coronacrisis en ik begin dingen wel te missen zoals mijn band Rock On. Een van de nummers is Zombie. Altijd een fijn nummer om te spelen en te luisteren.
Zombie is van The Cranberries. Het stond op het album No Need To Argue.
 Het is een protestlied waarin de problemen van Noord- Ierland worden aangekaart. Dit lied gaat over 2 kinderen die omgekomen zijn tijdens een bomaanslag.
Ik heb het album meteen gekocht. Zombie is het enige harde nummer dat op de CD staat. Het was volgens mij hun manier om in de picture te komen.
De rest is aangename rustige muziek met duidelijke Ierse invloeden. Het is een beetje zweverig.
Bij de popworkshop was dat een van de eerste nummer die we speelden. 
Het heeft een mooie bas-drumcombinatie en de melodie is fijn om te zingen. Als je denkt dat het lied is afgelopen komt er nog een staartje in de vorm van een prachtige gitaar solo.



Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag