Laatste paardrijdles voor de lockdown

Ik rijd paard. Al 43 jaar. Nu staat het op een laag pitje. Dat komt omdat het coronavirus rondwaart en ik wacht liever nog even totdat alle coronaperikelen voorbij zijn. Het einde is in zicht al zal het nog een paar maanden duren. Nu neem ik alleen privélessen. Dat doe ik bij Stal Dudok op Hooge Zwaluwe. Er staan alleen fjorden. Het is naast een manege en pensionstal ook een fokkerij. Er zijn zolang ik er rijd (een half jaar) al 3 veulens geboren.  Anna heeft ook een veulen gehad. Hij heet Rodney. Anna is mijn favoriete fjord, een zachtaardig beestje met een eigen wil.

De laatste les, de donderdag voor de harde lockdown reed ik ook op Anna, het was een heerlijke les, na een gek huppeltje (doet ze anders nooit) heb ik op mijn voorstel figuren gereden.  Zo had ze geen tijd om aan streken te denken. We deden ook slangenvoltes, door een S van hand veranderen en de 8. We hebben ook een flink stuk gegaloppeerd. Dat gaat lekker op Anna. De meeste fjorden zijn moeilijk in galop te krijgen maar bij Anna gaat het goed. Met de juiste hulpen galoppeert ze goed door. Ik wil nog veel op haar leren maar dan moet eerst de lockdown voorbij zijn. 

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag