een partij kiezen


In mijn zoektocht op welke partij ik wil gaan stemmen heb ik gisteren een debat bekeken over het verzetten van de klok. In dat opzicht was ik het eens met  de Partij van de Arbeid

 Ik heb me verdiept in de Partij van de Arbeid en gekeken naar 7 punten die voor mij belangrijk zijn.

Gezondheid

Pvda wil het eigen risico afschaffen, de dokters in dienst van het ziekenhuis en de kosten van de medicijnen inperken zodat het betaalbaar blijft.

Ik wil ook van het eigen risico af en dat de medicijnen en operaties betaalbaar blijven.

Onderwijs

Pvda staat voor goed onderwijs voor iedereen. Iedereen met de capaciteiten heeft recht op ren passende opleiding. Hier zijn goede leraren,methodes en gebouwen voor nodig.

Ik vind dat iedereen recht op goed onderwijs heeft. Het moet betaalbaar zijn. Er mag van mij wel wat gedaan worden aan die torenhoge leningen. Op de basisscholen mag er wel wat minder getoetst worden. Slecht voor het zelfvertrouwen van de kinderen.


Vluchtelingen

Er is veel oorlog en er moet plaats zijn voor politieke vluchtelingen. Zij moeten wel integreren. Doen ze dat niet krijgen ze geen asiel en moeten ze terug. Geen economische vluchtingen. Kinderen mogen zomaar niet teruggestuurd worden.

Ik vind dat oorlogsvluchtelingen geholpen moeten worden. Wij willen ook hulp als we in een dergelijke situatie komen. Ik vind wel dat deze mensen als ze in Nederland willen wonen zich moeten aanpassen aan de  Nederlandse cultuur. Ook vind ik dat ze bij crimineel gedrag weg moeten uit Nederland zeker als ze nog geen asiel hebben.


Pensioen

Mensen worden steeds ouder en hebben recht op pensioen. Maar er is nu te weinig geld. Daarom moet er een zekerheid komen dat hoe dichter de mensen bij hun pensioen komen hoe zekerder hun pensioen is. Ook zzp ers en uitzendkrachten moeten pensioen kunnen krijgen.

Mijn visie is dat iedereen die gewerkt pensioen moet krijgen. Het is pijnlijk dat er mensen zijn die minder pensioen krijgen dan ze verwachten.


Werk

Veel mensen hoppen van baan naar baan en kunnen zo geen buffer opbouwen voor een huis ,kinderen en toekomst. Ook op het werk bouwen ze geen band op met hun collega’s. Dit moet anders


Ik vind dat mensen eerder een vaste baan moeten krijgen. Ze leven ze te vaak in onzekerheid. Ook moet er voor arbeidsgehandicapten meer kansen zijn voor werk.


Armoede


Arme kinderen moeten dezelfde kansen krijgen als rijkere kinderen en daar moet geld voor uitgetrokken worden. Hun ouders moeten ook geholpen werden met hun schulden.


Ik vind ook dat iedereen  een kans moet krijgen om goed te leven. Mensen met meer geld kunnen ook meer belasting betalen


Leraren


Leraren zijn belangrijk daarom moeten ze goed worden betaald. Ze moeten zich wel bijscholen. Hun lestaak moet naar 20 uur zodat ze meer tijd hebben voor het werk er omheen. Leraren moeten gemakkelijker kunnen promoveren naar de universiteit en mensen uit anderen sectoren moeten de opleiding tot leraar betaald krijgen door de overheid.


Ik vind leraren ook belangrijk, dat ze moeten werken naar wat ze verdienen. Dat ze 20 lesgeefuren krijgen en de rest voor neventaken vind ik niet helemaal juist. Ik vind dat er dan andere mensen  aangenomen moeten worden voor de administratie zodat de leraar doet waar hij goed in is: lesgeven.


Ik heb een partij nu vergeleken met het programma en mijn visie. Zo ga ik ook nog andere partijen doen zodat ik 17 maart  mijn  keuze verantwoord kan maken.




Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag