augurk-courgettesalade

Koken is mijn hobby. Op zondag kook ik van de Albert Heijn-receptkaarten.
Vandaag dus augurk-courgettesalade.
Ik had nodig:-2 eieren
                       -1 courgette
                       - een potje viertelgurcken
                        -dille
Ik ben begonnen met het koken van de eieren. Toen ze 8 minuten gekookt hadden heb ik ze laten schrikken zodat ik ze snel kon afpellen. Toen heb ik ze geprakt.
Toen de eieren kookten heb ik 3 lepels vocht uit het potje augurken gehaald en in een bakje opzij gezet. De rest heb ik weg laten lopen. De augurken heb ik in blokjes net als de courgette. Er moesten eigenlijk 2 courgettes in maar omdat ik tomaatjes had heb ik daarvoor gekozen.
De dressing heb ik gemaakt van het augurkenvocht en de dille.
Tot slot heb ik de groenten met de dressing en het ei gemengd. Ik heb het gegarneerd met de dille.
Ik heb er nog aardappeltjes en een gerookte zalm bij gemaakt.

Reacties

Populaire posts van deze blog

voorbereiding van het EK

mijn lievelingspaarden op de Oosterhoutse manege

optreden. op koningsdag